• 23.09.2016, 12:36

Slik får du treningsglede og motivasjon


OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hvis det er noe jeg synes kan være vanskelig når det gjelder trening, så er det å holde motivasjonen og treningsgleden oppe. Jeg kan være i en periode der jeg vil trene før jeg spiser frokost, men så kan det plutselig snu til at alt med trening er bare et stort ork. Jeg liker det selvfølgelig best når alt er på topp, så derfor har jeg skrevet ned en liste over ting som kan hjelpe meg litt, og som kanskje kan hjelpe dere litt også! 

 

Ikke press deg selv for hardt. 
Her er det største problemet mitt, tror jeg. Tidligere har jeg hatt så mye motivasjon at jeg har trent to timer hver dag, men sånn orker man ikke å holde på i evig tid. Det er ikke om å gjøre å være lengst på treningssenteret eller overbelaste kroppen. Prøv å fordel treningsgleden utover hele uken. Målet med treningen er ikke å slite ut kroppen til man nesten ikke klarer å gå, men å gå fra treningssenteret med en god følelse og føle at man har gjort en innsats. 

Lag deg et treningsprogram som passer deg. 
Når jeg skal trene, så liker jeg å ha en oversikt over hvilken del av kroppen jeg skal trene og hvilke øvelser jeg skal gjøre. Hvis jeg drar på treningssenteret uten å ha noen spesiell plan eller oversikt, så føler jeg at treningen blir rotete og veldig lite effektiv. Det samme gjelder hjemmetrening. Jeg har laget et eget treningsprogram som passer meg og som jeg klarer å gjennomføre uten at kroppen min blir overbelastet. Da klarer jeg å holde motivasjonen og treningsgleden oppe over lengre tid. Dessuten er det mye mer effektivt for kroppen hvis man fordeler utover uken. For eksempel tar man mage og lår den ene dagen, kondisjonstrening andre dagen, arm og rygg tredje dagen osv. 

Oppdater spillelisten.
Min største "partner in crime" er musikken. Jeg passer på å oppdatere musikken min jevnlig, slik at jeg alltid har musikk jeg liker når jeg trener. Det er ikke så lett å holde motivasjonen oppe hvis man er drit lei musikken man hører på. Jeg klarer heller ikke å trene uten musikk. Det er lurt å ha en egen spilleliste som man bruker til trening, så kan man ha all slags musikk som booster treningsmotivasjonen din! 

Unn deg noen nye treningsklær. 
Ingenting er vel mer motiverende enn nye treningsklær i freshe farger? Jeg har flere forskjellige tightser, topper, sko osv i forskjellige farger og det er så gøy å kunne bytte på og føle seg fresh og bra i klærne man trener i. Det er så viktig å føle seg komfortabel og bra når man skal pushe seg selv litt ekstra. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Caroline

Jeg er en blid jente på 21 år, fra Sandefjord. Jeg bor i Stokke sammen med kjæresten min. Jeg prøver å møte hver dag med positivitet og gjøre det beste ut av hver situasjon. Jeg elsker interiør, trening og kosthold, så det kommer det til å bli mye av bloggen. Alle mine bilder er tatt med Olympus E-25. Kontakt: caroline_mansika@hotmail.com

Search

Bloggdesign

hits