• 31.08.2014, 13:26

"Typisk jente"

I dag har jeg sånn typsk "jentedag". Jeg har leiligheten for meg selv og sitter og glor på tv serier og vindu-nettshopping. Jeg har begynt å spare lenger og kjøpe litt dyrere ting som er av ordentlig kvalitet isteden for å kjøpe noe billig som holder i et par måneder før det er ødelagt.

Jeg hadde ønsket meg en Michael Kors veske lenge, og jeg var så stolt når jeg endelig fikk den i posten for lenge siden og etter det har jeg blitt helt hekta. I ettertid har jeg kjøpt to lommebøker også. Den ene matcher veska på en prikk og den andre er sånn "reserve - lommebok". Den svarte har perfekt størrelse til å ha oppe i veska som jeg kan ta med meg overalt. Den grå er en del større. Elsker dem alle tre!

Det samme gjelder sminke. Her har jeg slutta å handle på h&m og andre billigkjeder. Nå velger jeg heller å betale litt mer, men jeg slipper å ta på parfyme hver tredje time og leppestift hver halvtime fordi det ikke holder lenger. Jeg har fått to nye favoritter, og det er Marc Jacobs - parfyme og Chanel - leppestift. De koster riktignok mer, men de holder mye lenger. Jeg er så typsik jente..

• 30.08.2014, 12:20

Kavos

Nå sitter jeg og ser tilbake på alle bildene som ble tatt i sommerferien, og jeg sitter igjen med masse gode minner. Både bursdagsfeiring, sydentur og strandturer. Det aller beste sommerminne mitt for 2014 er sydenturen jeg hadde sammen med Felipe. Vi var i Kavos, som ligger i Corfu.

Da vi bestile, visste vi ikke at det var et partysted med 90 % ungdommer og 10 % voksne folk, men da fikk vi en overraskelse når vi kom frem. Det gjorde oss ingenting at det var et feststed. Det passet oss egentlig midt i blinken at vi hadde reist til et sted med omtrent bare unge mennesker. Det var veldig deilig å komme frem til hotellet og 35 grader etter en veldig lang reise. Vi reiste fra Rygge, så vi måtte vente hele natta før flyet gikk tidlig på morgenen. Det var bare tre timer med fly, men to timer med buss til hotellet, så det var veldig deilig å sette fra seg bagasjen og gå ut å bade. Det var det første vi gjorde da vi kom frem!

Alle disse bildene er tatt fra første dagen. Gikk en fin tur rundt omkring i området, og da ble vi så varme at vi hoppa rett i bassenget da vi kom tilbake og spiste en god middag på kvelden.

Mmmm! Ble så gode venner med eieren av restauranten, så fikk gratis dessert og drink. Smakte himmelsk :D

En av mange late dager ved bassenget. Denne vannmelon-smoothien var så sykt god!

Har dere vært i Kavos?

• 29.08.2014, 15:16

Dagens antrekk

Hei dere!

I dag er det overskyet ute, så da passet det perfekt med boots på beina og en deilig strikke-cardigan. I kveld kommer en venninne på filmkveld og taco, så det kommer til å bli koselig. Jeg var i Sverige med henne på onsdag, men utenom det har jeg ikke sett henne de siste ukene, så det blir godt å ha en sånn kosekveld!

Jeg dro med meg Felipe ut istad for at han skulle ta bilder av meg, så her har dere antrekket mitt i dag:

Cardigan Gina Tricot
Topp Gina Tricot
Veske Michael Kors
Boots DNA Shoes
Bukse Bik Bok

• 19.08.2014, 13:15

Jeg vil gjøre en forskjell

Jeg, som mange andre har lest bloggen til Anniken hvor hun deler sine tanker og opplevelser rundt sin tur til Kambodsja og alt hun tok med seg hjem derfra. Etter jeg hadde lest det hun skrev, satte jeg meg ned og så på episodene av "Sweatshop - dødsbillig mote". Jeg fikk ordenlig vondt inni meg og tårene bare trilla uten at jeg fikk stoppet dem. Å se hvordan de tre ungdommene forandret seg fra første til siste episode var rørende og trist. Det gjorde noe med meg bare av å se på det. Jeg fikk et helt annet syn på verden og jeg fikk et helt annet syn på hvor godt vi egentlig har det her i Norge. Vi bare glemmer det iblant.

Jeg vet at de aller fleste billigklær-kjedene har slike arbeidsforhold, men H&M er det største og mest kjente kjeden som går over hele verden. Derfor er det der man burde starte hvis man skal gjøre en forandring. Iallfall for min egen del. Å se at dems fattigdom og lidelse er våres rikdom og glede gir meg en stor klump i magen. Vi klager over at vi ikke vet hva vi skal spise til middag fordi vi har altfor mye å velge i, mens dem sitter på andre siden av jorda og ikke vet om de har mat til neste dag. Det er så urettferdig.

Så, etter å ha lest og sett alt dette, bestemte jeg meg for at jeg vil gjøre en forskjell. Mange av oss tenker sikkert "en person fra eller til gjør ingen forskjell", men det gjør faktisk det. Tenk hvis alle skulle tenkt sånn? Da skjer det absolutt ingenting og verden vil aldri bli et bedre sted. Jeg har fått et helt annet perspektiv på livet. Jeg er allerede SOS - fadder og medlem av kirkens nødhjelp, men jeg føler ikke at det er nok. Derfor har jeg lyst til å reise til Ecuador å jobbe med frivillig arbeid. Tanken har slått meg før, men nå er det noe jeg virkelig brenner for og har lyst til å gjøre. Jeg har vært i Chile før, som også ligger i Sør - Amerika, så jeg har reist samme avstand før, men det er annerledes å reise alene, men du sitter igjen med en veldig god følelse etterpå at du har vært med på å gjøre noen andres liv bedre.

Del gjerne innlegget og gjør en forskjell du også!

• 09.08.2014, 18:30

Innekos i regnet

I dag har jeg vært på jobb til klokka to, så sovnet jeg nesten med en gang jeg kom hjem. Var helt utslitt etter lite søvn i natt og når jeg begynner på jobb 07:30, kan dere tenke dere hvor trøtt jeg var, så derfor måtte jeg bare sove i en time.

Da jeg våknet igjen, hadde det begynt å regne og det er så koselig. Da tente jeg stearinlys rundt omkring i leiligheten og nå sitter vi og ser på film. Hvorfor folk absolutt skal dra ut på byen i helgene, aner ikke jeg, fordi for meg, er det ingenting som er så koselig som å sitte inne med stearinlys, kjæresten og en morsom film på TV. Jeg ville valgt det foran noe annet!

• 08.08.2014, 11:42

Superfrokost

Hei!
Idag er det endelig fredag. Det er deilig med helg selv om jeg skal jobbe. Det er liksom den "helgfølelsen", haha. I dag satt jeg og koste meg med frokosten min i nesten en time. Det smakte så godt og jeg blir mer opplagt og det er en veldig god måte å starte dagen på. Jeg hadde salat, agurk, paprika, egg, druer, eple,  double 0 % yoghurt og sitronvann. En ordentlig superfrokost!

Caroline

Jeg er en blid jente på 21 år, fra Sandefjord. Jeg studere barnehagelærer på Høgskolen i Buskerud og Vestfold, bor i egen leilighet og stortrives med begge. Jeg prøver å møte hver dag med positivitet og gjøre det beste ut av hver situasjon. Jeg elsker interiør, trening og kosthold, så det kommer det til å bli mye av bloggen. Alle mine bilder er tatt med Olympus E-25.